۱۳۸۸ مرداد ۵, دوشنبه

جان سعید حجاریان، خارچشم دولت کودتا در خطر است


جان سعید حجاریان، خارچشم دولت کودتا در خطر است؛ برای او بنویسیم
خبرهای نگران‌کننده‌ای به ما رسیده مبنی بر اینکه جان سعید حجاریان به شدت در خطر است. کودتاچیان قصد جان حجاریان را کرده‌اند و آن‌طور که از شواهد بر می‌آید، سکوت جامعه‌ی مدنی نسبت به شکنجه‌هایی که اخیراْ به جسم ناتوان او روا داشته‌اند، باعث افزایش و شدت گرفتن فشارها علیه این مبارز نیم‌جان راه آزادی‌خواهی بوده است. به گفته دکتر وجیهه مرصوصی، همسر سعید حجاریان که اخیرا در زندان اوین امکان ملاقات با او را پیدا کرده، حال حجاریان بسیار بد است.

امروز روزی است که باید دست در دست هم دهیم و از حجاریان نمادی بسازیم برای جنبش مدنی مبارزه با بازداشت‌های غیرقانونی و شکنجه‌ی سفید.
برای این کار هر کس در هر جایگاهی که هست، رسانه‌ای است برای این جنبش: جنبش مردمی برای رهایی سعید حجاریان، نماد همه‌ی زندانیان جنبش سبز. از امروز در وبلاگ‌های خود درباره‌ی حجاریان بنویسیم. بنرهایی با عنوان «سعید حجاریان را زنده آزاد کنید» به سایت‌ها و وبلاگ‌های خود اضافه کنیم. پوستر درست کنیم. به دیگران ایمیل بزنیم و آنان را در جریان وضعیت سعید حجاریان و صحبت‌های خانواده‌اش قرار دهیم. در سایت‌ها کامنت بگذاریم. خطاب به مقامات قضایی و غیرقضایی نامه و ایمیل ارسال کنیم. نهادهای بین‌المللی را از وضعیت خطرناک زندانیان مطلع سازیم. نگذاریم سکوت ما به معنای رضایت ما نسبت به مرگ تدریجی یک انسان باشد.
سایت «موج سبز آزادی» را نیز در مسیر این جنبش در کنار خود بدانید. نوشته‌ها، نامه‌ها، و پیشنهادات می‌تواند از طریق این سایت نیز به اطلاع سایرین برسد. گردانندگان سایت تلاش خواهند کرد گزیده‌ای از این آثار را جهت همدلی و اطمینان خاطر در اختیار خانواده‌‌ی حجاریان نیز قرار دهند. مطالب، نوشته‌ها و فعالیت‌های خود را حتما با ایمیل به ما اطلاع دهید.
تردید نکنیم؛ ساکت نشستن ما مهر تاییدی است بر شهادت سعید حجاریان و پس از او شاید کسانی دیگر. همه باید بدانند که سعید حجاریان شکنجه می‌شود. او را که حتی توان سخن گفتن ندارد، به گفته‌ی دخترش زینب، ساعت‌‌ها زیر آفتاب داغ می‌نشانند و بعد روی بدنش یخ می‌گذارند تا رگ‌های خونی مغزش پاره شود و بگویند که به مرگ طبیعی مرده است. ما نباید بگذاریم و نمی‌گذاریم این جنایت رخ بدهد. سعید حجاریان نماد همه‌ی زندانیانی است که این روزها به قصد کشت شکنجه می‌شوند و به همین دلیل ما با زنده نگه داشتن نام حجاریان در نوشته‌ها و شعرها و نامه‌هایمان خطاب به او، نام دیگر هموطنان دربندمان را نیز زنده نگاه خواهیم داشت و فریاد تظلم‌خواهی‌مان در این ایام مبارک را همراه با زینب حجاریان به درگاه خداوند خواهیم برد. ما با نوشته‌‌هایمان برای حجاریان خطاب به بازجویانش خواهیم گفت: با سعید ما آن نکنید که اصحاب جهل با یاسر صحابه‌ی پیامبر کردند.
جامعه منتظر نوشته‌های «سبز» ماست.
در همین رابطه بخوانید:
خبرهایی از زندانیان - بازی کثیف مرتضوی با خانواده‌ی حجاریان

زینب حجاریان: پدرم تحت شکنجه است، قصد جان او را کرده‌اند

همسر حجاریان: از اوین صدای هَل مِن ناصر یَنصُرنی به گوش می رسد، کسی به داد همسرم برسد!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر