۱۳۸۸ آبان ۱۳, چهارشنبه

تلاش برای تغییر مقصد بازدید کنندگان «موج سبز آزادی»


گزارش فنی از نقش صدا و سیما و موسسه سروش رسانه:
تلاش برای تغییر مقصد بازدید کنندگان «موج سبز آزادی»

حامیان «سایبری» کودتا در اقدامی تازه، در چند روز گذشته «موج سبز آزادی» و برخی پایگاه‌های دیگر را رفع فیلتر نموده‌اند ولی با وارد کردن آدرس «www.mowjcamp.com» بازدیدکنندگان به پایگاه اینترنتی جعلی و حامی کودتاگران «جنبش سبز نبوی» هدایت می‌شوند و در تلاش هستند جلوه کنند که «موج سبز آزادی» هک شده است. در گزارش فنی زیر، جزئیات این اقدام نافرجام، به همراه شواهد و مدارک ارائه شده است.

وقتی آدرس یک پایگاه اینترنتی مثل «www.mowjcamp.com» را در نوار آدرس مرورگر خود وارد می‌کنید، این آدرس به به یک شماره مخصوص که تحت عنوان آی پی (IP) شناخته می‌شود ترجمه می‌گردد و کامپیوتر شما برای تبادل اطلاعات با «سرور» آن پایگاه، از این شماره استفاده می‌کند. این کار به کمک سرورهای متعددی در شبکه اینترنت انجام می‌شود. کودتاگران که با سلاح فیلترینگ نتوانسته‌اند کاری از پیش ببرند در اقداماتی جدید، شماره مخصوص سرور (IP) «موج سبز آزادی» را در ایران جعل کرده و آنرا به سرور پایگاه اینترنتی جعلی «جنبش سبز نبوی» با آی‌پی 62.220.120.5 هدایت می‌کنند.

با یک بررسی فنی در مورد این آی پی، رد پای صدا و سیمای ایران (IRIB) و موسسه سروش رسانه (Soroush Rasaneh Institute) در این اقدام کودتاگران مشخص می‌شود. همان طور که در شکل زیر با کادر قرمز رنگ مشخص شده است، آی‌پی مورد استفاده جعلی 62.220.120.5 در محدوده آی‌پی‌های ثبت شده (‌از 62.220.120.1 تا 62.220.121.254) تحت نام صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (IRIB) قرار دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر