۱۳۸۸ شهریور ۹, دوشنبه

خبر ویژه: نگرانی جامعه مدرسین از افزایش اقبال مردم به رسانه های خارجی

بولتن خبری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که بین امامان جمعه و مسئولان روحانی کشور توزیع می‌شود، در سرمقاله شماره 1014 خود تلویحاً اعتراف کرد که عملکرد صدا و سیما موجب تغییر ذائقه یا به نوشته‌ی این بولتن «اختلال رسانه‌ای» در کشور و روی آوردن مردم به رسانه‌های خارجی شده است.

به گزارش موج سبز آزادی، این خبرنامه در سرمقاله‌ی خود نوشته است: «در روزهای پس از انتخابات به نظر می‌رسد که فضای رسانه‌ای کشور با اختلال‌هایی همراه شده و همین نکته سبب افزایش مخاطبین برخی رسانه‌های خارجی شده است. با وجود آنکه صدا و سیما در دوران تبلیغات انتخاباتی، نمره قابل قبولی از خود به جای گذاشت، اما ضروری است که نسبت به کارنامه رسانه‌ای کشور در روزهای اخیر، نیاز به یک آسیب‌شناسی اساسی داریم تا بتوان اعتماد مردمی به رسانه‌های داخلی را بیش از پیش تقویت کرد.»

انتقاد تلویحی این بولتن از صدا و سیما از آن رو مهم است که اکثریت اعضای جامعه مدرسین در انتخابات از حامیان احمدی‌نژاد بودند و آیت‌الله یزدی و آیت‌الله جنتی که مهم‌ترین اعضای حامی احمدی‌نژاد در شورای نگهبان هستند، همزمان در جامعه مدرسین نیز عضویت دارند. از سوی دیگر به دلیل آنکه جامعه مدرسین عالی‌ترین نهاد اداره کننده‌ی حوزه‌های علمیه‌ی کشور است، این سرمقاله می‌تواند بیانگر دیدگاه رسمی مدیران حوزه‌ی علمیه‌ی قم نیز محسوب شود.

به گزارش موج سبز آزادی، در ادامه‌ی سرمقاله‌ی این خبرنامه آمده است:«مردم ما راه اصلاح کاستی‌ها را نه در قهر کردن و یا تن دادن به مداخله خارجی، بلکه در درون صندوق‌های رأی جستجو می‌کنند. رسیدن به این مسأله مهم را باید از موفقیت‌های بزرگ ملت و از نتایج و پیام های بنیادین حماسه 22 خرداد دانست.»

به نوشته‌ی بولتن جامعه مدرسین، «رهبر انقلاب در روزهای نخست پس از انتخابات با حماسه خواندن این رویداد بزرگ و صحه گذاردن بر رأی بی‌نظیر ملت، خواهان حفظ آرامش و طی روال قانونی در بحث شکایات شدند.» این بولتن اضافه کرده است که: «همه باید بپذیریم که تنها راه نجات کشور، عمل به قانون اساسی است، حتی اگر نتیجه‌ی آن به سود ما نباشد.»

با این حال خبرنامه‌ی جامعه‌ی مدرسین قم همزمان از امنیتی شدن فضای کشور نیز انتقاد کرده است.

گفتنی است سرمقاله‌ی شماره‌ی 1019 این خبرنامه در انتقاد صریح از برخوردهای غیرقانونی و حتی غیرشرعی با بازداشت‌شده‌ها نیز بازتاب رسانه‌ای گسترده‌ای داشت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر