۱۳۸۸ مهر ۱۲, یکشنبه

نامه استاتید و فعالان سیاسی اصفهان به آقای منتظری

بسم الله الرّحمن الرحيم
محضر استاد گرامي، فقيه عاليقدر، مجاهد نستوه و مبارز خستگي ناپذير حضرت آيت الله العظمي منتظري
پس از سلام و تبريک به مناسبت عيد سعيد فطر و در پاسخ به نداي آن مرجع عاليقدر و ضمن تأسف شديد از اينکه ندانسته کاري برخي و غرور برخي ديگر، وضع کشور را چنان بحراني کرد و نيروهاي خودسر، بيقانوني را به حدي رسانيد که حضرتعالي از تمامي مراجع و علماء براي برون رفت از اين وضع استمداد نموديد، با اينکه حصر پنجساله خانگي و دستگيري خويشان، نزديکان و هواداران حضرتعالي در ساليان گذشته هيچ گاه شما را به مدد خواهي وا نداشت، زيرا شايد حس مينموديد آن ظلمها تنها جبهه شخصي دارد، اما اکنون احساس ميکنيد آنچه در اين روزها بر کشور ميگذرد ضربه به اسلام و تشيع علوي است و بايد به هر نحوي جلوي آن گرفته شود.
ما امضاءکنندگان، ضمن ابراز همدردي با حضرتعالي، دست تمامي مراجع تقليد و بزرگان دين را به گرمي فشرده و از آنان متواضعانه ميخواهيم که به نداي ياري خواهي حضرتعالي پاسخ مثبت دهند وتوجه داشته باشند که امروز نداي ياري خواهي از سوي کسي بلند است که بيش از نيم قرن مبارزه با بيقانوني و ظلم را در پرونده خود دارد و از زير و بم امور آگاه است و در طول مبارزه از تحمل هيچ شکنجه و زندان يا تبعيدي خم به ابرو نياورده و حتي زماني که لازم شده براي حفظ آرمانها و پايبندي به اعتقادهاي خويش، به تمامي مناصب دنيايي پشت پا زده و بر مکاره دهر، صبر نموده است. بنابر اين اگر امروزه احساس خطر ميکند معلوم ميشود خطر بسيار جدي است و نبايد به سادگي از کنار آن گذشت و از سوي ديگر امربهمعروف و نهيازمنکر، از بالاترين فريضههاست.
علما و بزرگان همه به ياد دارند در طول ساليان گذشته که عقل بسياري از افراد تابع احساسات شده بود و موج احساسات سراسر جامعه را فرا گرفته بود ايشان اصرار داشت که بايد تمامي کارها و مجازاتها از طريق محاکم و قانون انجام گيرد و با اينکه فرزند دلبندش به دست منافقان کوردل شهيد شده بود اما اين مسأله نيز عقل او را حتي در مورد آنان تابع احساسات قرار نداد؛ بنابراين پاسخ به نداي چنين فردي مسلماً داراي خير و صلاح است وچه بسا گوشهايي که يک صدا را نشنوند امّا اگر همه با هم فرياد سر دهند آن گوشها صدا را بشنوند.
ما معتقديم هر روزي که در آن، جامعه از گناه خالي باشد آنروز عيد مسلمانان است زيرا اميرالمومنين(ع) فرمود: "کلُّ يومٍ لا يعصي اللهُ فيهِ فَهوَ عيدٌ" و با مجهول آوردن "يعصي" نشان داد که شرط عيد بودن رخت بستن گناه از تمامي جامعه است.
در خاتمه يادآور ميشويم آن چه که جامعه ما را به شدت تهديد مي کند پيروي از احساسات تند و زير پا نهادن عقل و عقلگرايي است و امروز اين احساسات در برخي به قدري شديد شده که به خيال خود براي دفاع از اسلام به هر اقدامي – ولو بسيار جنايت کارانه – ميتوان دست زد.
به اميد اين که با همت تمامي علماء و مراجع يکبار براي هميشه حرکتي صورت پذيرد که به دنبال آن عقل بر احساسات مقدم شود و از ايجاد شور، به ويژه شور هاي کور، در همهجا اجتناب شود و شعوردهي جانشين آن گردد تا همگان چون مولاي متقيان بتوانند به قاتل خويش نيز احسان کنند.
ما نيز هم چون حضرت عالي به اصلاح امور و دست برداشتن تمامي افراد از انواع گناههاي اجتماعي و فردي اميدوار هستيم به اميد آن روز.
اَدام اللهُ ظِلّکم علي رؤوس المُسلمين

احمد عابديني، مهدي طحاني، هادي نجفي، عبدالکريم مولوي، حسين محمدي رهناني، محمد نصر اصفهاني، حسين نصر اصفهاني، محمدعلي مقدّس، احمد بديعي، محمدعلي مقدّس دستجردي، فضل الله صلواتي، سيد سعيد کتابي.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر