۱۳۸۸ مهر ۱۶, پنجشنبه

خبرهایی از اوین- آزادی زودهنگام فیض‌الله عرب‌سرخی

خبرهایی از اوین- آزادی زودهنگام فیض‌الله عرب‌سرخی
همسر عرب سرخی در تشریح آخرین وضعیت او با اشاره به اتمام تحقيقات پرونده همسرش ابراز اميدوار کرد كه این عضو ارشد سازمان مجاهدین به همراه ديگر دوستان دربندشان به زودي آزاد شوند.

فیض الله عرب سرخی، فعال سیاسی اصلاح طلب وعضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی است و معاونت وزارت بازرگانی در دوره اصلاحات را بر عهده داشت. در طی حوادث چند ماه پیش، بعد از اعلام نتایج انتخابات، ماموران امنیتی بدون ارائه هیچگونه حکمی فیض الله عرب سرخی را بازداشت کردند.

به گزارش جرس، سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران با انتشار بیانیه ای با تاکید بر اینکه فيض الله عرب سرخي؛ از افراد موثر در شكل گيري سپاه در اوايل انقلاب بوده كه خدمات مديريتي وي در عرصه هاي فرهنگي و اقتصادي مورد تأييد هر فرد منصفي است، خواستار آزادی اعضای زندانی خود و مجازات آمران و عاملان اين اعمال جنايت آميز شد.

در بخشی از این بیانیه آمده :"آمران وعاملان رفتارهاي غیر قانونی با زندانیان، به رغم نقض آشكار حقوق اوليه شهروندي، اصول قانون اساسي و قوانين عادي كشور، همچنان با مصونيتي آهنين به اقدامات خود ادامه مي دهند.براي اين گروه، حقوق اساسي ملت، مصرح در قانون اساسي هيچگونه موضوعيت و مفهومي ندارد.
دستگير شدگان از حق داشتن وكيل همچنان محرومند اين درحالي است كه برخي اخبار منتشره و تكذيب نشده حكايت از آن دارد كه به منظور اخذ اعتراف به جرمهاي ناكرده و اقرار به براندازي، در معرض شكنجه هاي روحي وجسمي نيز قرار دارند."

همسر فیض الله عرب سرخی باتاکید بر موارد غیرقانونی در پرونده همسرش گفته بود: اخباری مبنی بر ضرب و شتم همسرم بود تا حدی که ایشان به بیمارستان سپاه منتقل شد. آقای عرب سرخی برادر دو شهید است و سوابق او را همگان می دانند اما دیدگاهی چند سال است سر کار آمده که در صدد حذف یاران انقلاب است.

گفتنی است که به نقل ازیک پرسنل بهداری زندان اوین که نخواسته بود نامش فاش شود، فیض الله عرب سرخی، پس از آنکه از حضور در دادگاههای نمایشی سر باز می زند به شدت مورد ضرب و شتم قرار می گیرد و به بهداری اوین منتقل می شود.وپس از چند روز بستری شدن فیض الله عرب سرخی در بهداری اوین وی مجددا به سلول انفرادی برده می شود، اما بدلیل تشدید وخامت حالش مجددا به بهداری و سپس به بیمارستان بقیه الله الاعظم که متعلق به سپاه پاسداران می باشد، منتقل می شود.

درخواست عرب سرخی برای حضور وکیل
نعمت احمدی، درباره وضعیت پرونده فیض الله عرب سرخی با اشاره به وجود ابهام در مورد رسیدگی به پرونده موکلش گفت: "در باره آقای عرب سرخی، در مراجعات متعددی که به دادگاه داشتم، می گفتند پرونده ایشان دست ما نیست. اما با تعجب از اینکه اگر پرونده آقای عرب سرخی دست دادگاه نیست، پس چه کسی قرار بازداشت ایشان را صادر کرده و قاضی پرونده چه کسی است؟"

احمدی دربیان ادامه ماجرا افزود:" ما وکالتنامه را تنظیم کردیم و به دادگاه ارائه دادیم که به امضای آقای عرب سرخی برسد اما در ملاقات ایشان با خانواده شان، آقای عرب سرخی گلایه کرده بودند که چرا برای او وکیل گرفته نشده است. خانواده ایشان هم گفته بودند که وکالت نامه را فرستاده ایم اما آقای عرب سرخی گفته بود که نه وکالت نامه ای به او داده اند و نه اطلاعی از این موضوع دارد."

به گفته آقای احمدی، وکالت نامه در حضور خود او توسط قاضی حداد به زندان اوین فاکس شده است. او گفت:" حتی اقای حداد با زندان اوین تماس گرفت و من با فردی به اسم محمدزاده، تلفنی صحبت کردم و ایشان گفتند که تا دو روز دیگر وکالت نامه را آقای عرب سرخی امضا می کنند. اما گویا تاکنون این دو روز سر نرسیده است."

در حالی که حکم همه چهره‌های سیاسی بازداشت شده پس از انتخابات مانند هم می باشد، ساجده دختر فیض الله عرب سرخی در یکی از ملاقاتها به نقل از پدرش گفته بود که وی به زمان آزادی فکر نمی‌کند و بیشتر منتظر است تا ببیند برای او و سایر بازداشت‌شدگان چه حکمی صادر خواهند کرد.همچنین آخرین دفاعیات را تحویل بازجویش داده و منتظر برگزاری جلسه دادگاه هستند.

اتمام تحقيقات و امیدواری برای آزادی زندانیان دربند
چندی پیش خانواده های زندانیان سیاسی در دیدار با اعضای کمیسیون حقوق بشر اسلامی از بلاتکلیف بودن عزیزان خود، عدم امکان ملاقات هفتگی، فشارهای شدید برای اعتراف، عدم آزادی برخی بازداشت شدگان علی رغم گذشت 4 ماه از بازداشت و اتمام بازجویی ها و پاسخ گو نبودن مراجع قضایی و روند غیرقانونی دادگاه ها گلایه کرده بودند.

از سوی دیگر اعضاي كميته دانشجويي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران در دیداربا خانواده آقای عرب سرخی ضمن ابراز اميدواري مبنی بر حضور و سخنراني آقایان نبوي، تاج زاده و عرب سرخي در كنگره این سازمان، از پايداري و مقاومت آقای عرب سرخی در راه آرمان هاي امام و انقلاب قدردانی کردند.

اعضاي این كميته با اشاره به صداقت رفتار و گفتار عضو دربند خود در ادامه راه امام و انقلاب تصریح کردند: " كساني كه اين فرزندان پاك ملت را دربند كرده اند دچار يك مشكل بزرگ هستند و آن اينكه نه از اين اسيران موردي قانوني براي محاكمه و دادگاه دارند و نه مي توانند براي آنها دادگاه قانوني و علني برگزار كنند، چون ممكن است در اين دادگاه مواردي گفته شود كه كودتاچيان را هرچه بيشتر رسوا كند."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر