۱۳۸۸ شهریور ۲۸, شنبه


در روز قدس:
جنبش سبز ایران بار دیگر ندای مقاومت سر داد
همان‌طور که انتظار می‌رفت، موج سبز ملت ایران روز قدس را هم با شکوه هر چه تمام‌تر سبز نمود و بار دیگر صدای رسا و آشنایی از حلقوم جنبش سبز و عدالتخواه ایران بلند شد تا نشان دهد بعد از سرکوب‌ها، شکنجه‌ها، خشونت‌ها و تجاوزها، ملت ایران هنوز برای استیفای حق خود ایستاده است. بنا به اخبار رسیده به موج سبز آزادی، تهران از ساعات اولیه صبح امروز شاهد نوای الله ‌اکبر مردمی بود که در هر کوی و برزن، ندای مرگ بر استکبار و الله اکبر سر داده بودند.
به گزارش موج سبز آزادی، میدان هفت ‌تیر که قرار بود میزبان حضور یکی از رهبران جنبش سبز ایران، مهدی کروبی، باشد نیز از ساعات اولیه صبح امروز جمعیت بی سابقه‌ای را به خود دید. مهدی کروبی با شجاعت هر چه تمام‌تر و علی‌رغم تهدیدهای پی در پی نیروهای امنیتی در میان مردم حضور یافت و در با سیل عظیم و خروشان موج سبز همراه شد. تظاهرات کنندگان میدان فردوسی به محض حضور مهدی کروبی در میان جمعیت شعار کروبی با غیرت، صدای خشم ملت را سر دادند.
شعارهایی نظیر، یا حسین میرحسین، مرگ بر روسیه، نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران و یا حجه‌ابن الحسن، ریشه ظلم رو بکن و ما اهل کوفه نیستیم، پول بگیریم بایستیم، از جمله شعارهایی بود که مکررا شنیده می‌شد. همچنین تظاهرات کنندگان در پاسخ به شعار کسانی که با بلندگو قصد تغییر و انحراف شعارها را داشتند با قاطعیت برخورد کردند و پاسخ مرگ بر اسرائیلشان را با مرگ بر روسیه دادند و با این کار نیروهایی که برای سر دادن شعارهای غیرمردمی بسیج شده بودند را به طور کامل مستاصل کردند.
به گزارش خبرنگار موج سبز آزادی از دانشگاه تهران، ابوالفضل شریعتمداری، فرزند حسین شریعتمداری، نیز با چماقی در دست و به همراه گروهی از نیروهای لباس شخصی در صحن دانشگاه تهران حاضر شده است. همچنین در هم‌اکنون، مسیر خیابان ولیعصر تا تقاطع میرداماد توسط نیروهای امنیتی به همراه چماق‌داران مسدود شده و موج سبز مردم در میدان ونک تجمع کرده است.
سیدمحمد خاتمی نیز در جمع تظاهرات‌کنندگان سبزپوش در مسیر خیابان حجاب به سمت فلسطین حاضر شد. در حالی‌که حضور سیدمحمد خاتمی با استقبال بسیار گسترده مردم روبرو شده بود «گروهک فشار» به رهبری ابوالفضل شریعتمداری، «آقازاده» حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه تندروی کیهان با اطلاع قبلی از مسیر عبور خاتمی ناگهان به او حمله کردند، در لحظات ابتدایی آنها عمامه فرزند فاضل و باتقوای امام راحل را بر زمین انداختند و قصد ضرب و شتم رئیس دولت اصلاحات را داشتند.
با توجه به جمعیت انبود مردم، بلافاصله مردم در برابر این گروهک تندرو ایستادند و جواب این تعرض را به خوبی به آنها دادند. هچنین پلیس ضدشورش با حضور به موقع مانع از ادامه تحرکات غیراخلاقی و ضد انسانی این گروهک شد. بعد از این حمله، خاتمی مجبور به ترک راهپمایی روز قدس شد.
بر طبق آخرین اخبار رسیده به موج سبز آزادی در راهپیمایی امروز، حامد، ناصر و هاجر منتظری از نوه‌های آیت‌الله العظمی منتظری و مرضیه الهی نیا همسر حامد منتظری و سارا عزیزی همسر ناصر منتظری، دستگیر شدند. دختر آیت الله ربانی ، لعیا ربانی و دخترش زهرا دوست محمدی و محمد حسین ربانی نوه دیگر ایشان هم جز دستگیرشدگان امروز بوده‌اند.
موج سبز روز قدس در اصفهان
همچنین موج سبز ملت ایران در روز قدس در شهرستان‌ها هم حماسه آفرید. در اصفهان، تظاهرات از میدان انقلاب آغاز و به سمت چهارباغ عباسی ادامه پیدا کرد. از ساعات اولیه صبح تا حدود ساعت ۱۲ جمعیتی نزدیک به ده هزار نفر به سمت چهارباغ روان بودند که در اواسط راه با هجوم نیروهای لباس شخصی روبرو شدند. از خیابان‌های سپه و میدان امام هم در مورد حمله گارد ضدشورش و پرتاب گاز ضد فلفل به سمت مردم خبرهایی به موج سبز آزادی رسیده است.
گفتنی است تماس‌های تلفنی از ساعت ۱۲ ظهر در اصفهان و بعد از فراگیر شدن موج سبز مردم در خیابان های منتهی به میدان امام دچار اختلال شد. نیروهای بسیجی و لباس شخصی در هیأت‌های بیست و سی نفره در اکثر نقاط شهر حضور داشتند و با سرداده شدن شعار از سوی مردم با چوب و باتوم به آن‌ها حمله می‌کردند. به گفته یک شاهد عینی، حمله ناگهانی یکی از نیروهای لباس شخصی به یکی از معترضین و ضرب و شتم او باعث آسیب شدید وی و وخامت حالش شد که توسط مردم به بیمارستان منتقل گردید. همچنین میدان نقش جهان از ساعات اولیه صبح توسط تعداد کمی از بسیج‌شدگان حکومت برای حضور در مراسم امروز و سوء استفاده خبری از آنان حضور داشتند که البته نسبت به حضور چشمگیر سبزها در میدان امام کاملا نامحسوس بود.
موج سبز روز قدس در تبریز:
همچنین از تبریز خبر می‌رسد که نیروهای بسیجی و لباس شخصی، راهپیمایی آرام سبزها را به خشونت کشیده‌اند. مردم غیور تبریز از ساعات نخستین بامداد امروز در میدان آبرسان تجمع کردند و بعد از رسیدن به چهارراه منصور توسط نیروهای بسیجی مورد حمله قرار گرفتند. در این راهپیمایی نیز صدای الله‌اکبر مردم در همه جا به گوش می‌رسید و شعارهایی نظیر روسیه در چه فکریه، ایران پر از موسویه، کروبی می رزمد و مرگ بر روسیه به گوش می‌خورد. تعدادی از هم‌وطنان تبریزی بعد از درگیری با باتوم به دستان زخمی و دستگیر شدند.
بنا به گفته شاهدان موج سبز آزادی در گرگان نیز حضور سبزها در تظاهرات پررنگ بوده است. به گفته یک شاهد عینی درگیری میان تظاهرات کنندگان و بسیجیان از ساعت ده و نیم بامداد امروز آغاز شد و پس از ساعت ۱۱ بالا گرفت. نیروی انتظامی در حالی‌که مردم زیر مشت و لگد گرفته شده بودند، تنها نظاره‌گر بود اما با این حال جمعیت معترض با سر دادن شعارهایی نظیر نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران، ایران شده فلسطین، مردم چرا نشستید و مرگ بر روسیه از هم‌وطنان مضروب خود حمایت کردند.
موج سبز روز قدس در شیراز:‌
موج سبز در شیراز نیز خروشان شد. به گزارش خبرنگار موج سبز آزادی از شیراز، مردمِ شيراز ساعت 9 تا 9:30 صبح برایِ همراهی و حمايت از جنبش سبز در فلکه‌یِ نمازی قرار گذاشته بودند. پليس از ساعت حدودِ 8 آماده باش کامل داشت. ساعت حدودِ 10 مردم کم کم به طرفِ فلکه ستاد(امام حسين) و چهار راهِ پارامونت حرکت کردند. در خيابانِ حدِ فاصلِ پارامونت و ستاد( خيابان مشير فاطمی) بسيجيان و مردم با هم ترکيب شدند.لباس شخصی ها بسيار حساب شده عمل می کردند،ابتدا شناسايی می کردند چه کسانی شعار می دهند و بعد يکباره به يک نفر حمله می کردند و با کمک ديگر لباس شخصی ها، فرد را جدا کرده ، سوار موتور و به سرعت آن جا را ترک می کردند.
سبزها با حضور در خیابان‌های شیراز، به سر دادن شعار علیه کودتاگران و نیز شعارهایی در حمایت از آیت‌الله دستغیب پرداختند که البته با ضرب و شتم نیروهای انتظامی همراه بود. حال تعدادی از مجروحین در درگیری‌های امروز شیراز وخیم گزارش شده است. در میان راهپیمایان شیرازی، تعداد زیادی از جماعت سبزپوش حضور داشتند که از شهرها و روستاهای اطراف برای پیوستن به موج سبز مردم به مرکز استان فارس آمده بودند. طبق آخرین گزارش‌های دریافتی، ده‌ها تن در درگیری‌های امروز شیراز زخمی و بازداشت شده‌اند. گزارش‌های شاهدان عینی از درگیری‌های متفرقه در شهر حکایت می‌کند.
موج سبز روز قدس در مشهد:
جمعیت سبزها در مشهد نیز مورد ضرب و شتم و حمله گاز اشک آور قرار گرفته از فلکه آب تا ابتدای حرم در تسخیر سبزهاست و شعار مرگ بر این سلطنت مطلقه سر می دهند. جمعيتي ازمردم درتقي آباد به سمت دانشگاه حركت مي‌كردند كه نيروهاي انتظامي به جمعيت يورش برده و تعداد زيادي را دستگير كردند . جمعيت به حركت خود ادامه ميدهد و شعار مي دهند. تقاطع آزادي و توحيد، نیروهای لباس‌شخصی برای ایجاد تشنج به سمت مردم نارنجك پرتاب کردند، اما سبزها بعد از 5 ثانيه دوياره متحد شدند : مرگ بر روسيه!
موج سبز روز قدس در کرمانشاه:
به گزارش خبرنگار موج سبز آزادی از کرمانشاه، مسير راهپيمایی روز قدس در این شهر مملو از حضور ماموران انتظامی، گارد ويژه و لباس شخصی و نيروهای بسيجی بود. اين نيروها يك زنجيره دور تظاهر كنندگان حكومتی تشكيل داده بودند و عملا اجازه هيچ تحركی خارج از برنامه را به هيچ كس نمی‌دادند. با مشاهده اين وضعيت جمعيتی از مردم معترض به صورت پراكنده در جهت مخالف حركت راهپيمايان حكومتی شروع به حركت در مسير خيابان دبيراعظم كردند كه از همان ابتدای امر اول دستگيری 5 نفر و توقيف تعدادی از گوشی تلفن‌ همراه عابرينی كه در حال فیلمبرداری بودند و نیز پراكنده كردن مردم با زور باتوم و فحش عملا جمعيت متفرق شدند.
مردم سبزپوش تهران و شهرستان‌ها. پلاکاردهای زيادی در حمايت از جنبش سبز و موسوی در دست داشتند.برخی از شعارهايی که روی پلاکاردها ديده می شد عبارتند از:
مجرمان شما، قهرمانان ما هستند
روز قدس / روز فرياد آزادی
تجاوز بد است / چه در کهريزک چه در فلسطين
تفتيش عقايد ممنوع است
همچنین تکه‌های از تصنیف زیبایی که استاد شجریان به جنبش سبز مردم ایران هدیه کرده بود نیز بر پلاکاردهای حدفاصل پل کریم‌خان تا خیابان هفت تیر نمایان بود:
تفنگت را زمين بگذار
که من بيزارم از ديدار اين خونبار
مردم راه خود را به سمت میدان انقلاب با شعارهایی نظیر بسيجی واقعی / همت بود و باکری، منتظری زنده باد / کروبی پاينده باد، دروغگو ! اين شصت و سه درصد که می گند کو؟، حجاريان زنده باد / موسوی پاينده باد فلسطين را رها کن / فکری به حال ما کن ، کروبی بت شکن / بت بزرگ رو بشکن و نه غزه / نه لبنان / فقط فلات ايران ادامه دادند. از ساعت ۱۲ این جماعت سبزپوش تمام میدان کشاورز را قبضه کردند و به سمت دانشگاه تهران حرکت نمودند. شعارهایی نظیر مردم چرا نشستيد / ايران شده فلسطين، کهريزک / اعتراف / ديگر اثر ندارد ، يا حسين / ميرحسين و زندانی سياسی آزاد بايد گردد در این مسیر به گوش می‌خورد.
گزارشگران موج سبز آزادی در سراسر ایران هر لحظه مشغول مخابره آخرین اخبار حضور پرشکوه سبزها در روز قدسند. به کمک شما شاهدان عینی و سبزهای عزیز بیش از هر روز دیگری نیازمندیم. مشاهدات و گزارش‌های خود از مراسم امروز را به این آدرس پست الکترونیکی برایمان بفرستید:
ghods@mowjcamp.com
همچنین خبر انگلیسی مرتبط با روز قدس را می‌توانید در بخش انگلیسی سایت موج سبز آزادی با کلیک بر روی لینک زیر دنبال کنید:
http://english.mowjcamp.com/article/id/33043
منبع عکس: خبرگزاری آسوشیدپرس از تظاهرات امروز ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر