۱۳۸۸ مهر ۴, شنبه

وقتی حداد قاتل قتل سه نفر در کهریزک حاشیه مینامد

متن و حاشیه از دیدگاه جناب حداد قاتل
بی‌ مورد نیست که آقای حداد "عادل"، رئیس سابق فرهنگستان زبان و ادب فارسی، نماینده و رئیس منتصب شورای نگهبان در مجلس ششم و هفتم، پدر عروس رهبری، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس کمیسیون فرهنگی‌ مجلس هشتم، اتفاقات کهریزک و قتل ۳ جوان برومند مردم را "حاشیه" خطاب می‏کند. از قضا ایشان "متن" را چیزی فراتر از خرد شدن فک، شکافته شدن جمجمه و تجاوز و شکنجه امثال شهید روح الامینی‌ها می‏داند.
هر فردی بر اساس تجربیاتش و یا از طریق علمی، از دور و نزدیک قصد تحلیل فضایی را می‏کند که کم و بیش دستی بر آتش آن داشته و احیانا از عمق و حواشی‏اش تا اندازه‏ای مطلع است. آقای حداد "عادل" نیز حتما تجربیات شخصی زندان رفتن در رژیم گذشته و در سنینی مشابه شهدای کهریزک را منبع تحلیل خویش قرار داده است.
البته وجه تمایز شرایط ایشان با زندانی شدن جوانان مردم بعد از انتخابات اخیر و سلطه کودتاچیان در این است که در یکی‌ دو موردی که ایشان به دلیل فعالیت دانشجویی و حمل کتاب ممنوع بازداشت شده بود، به لطف روابط حسنه پدر مرحوم و محترمشان در مقام یکی‌ از اعضا هئیت مدیره سندیکای کامیونداران با دفتر نخست وزیری وقت (هویدا)، بعد از گذشت کمتر از ۴۸ ساعت و به سرعت به آغوش گرم خانواده خود صحیح و سالم بازگشتند.

بدین منظور جای تعجب ندارد، فردی که در رژیم گذشته و دستگاه کودتاچیان کنونی از رانتهای استثنأیی بر خوردار بوده و هست، حتی با وجود گزارشات تأیید شده و دانش آکادمیک سطوح بالا نیز از درک فاجعه رخداده عاجز باشد. بدین نحو که ایشان حد درد را در حدود "گوش پیچیده شده و چندین ساعت ناملایمی" به خوبی‌ درک می‏کند. چرا که این "تجربه" از دید ایشان و در مقایسه، بدرستی "حاشیه" است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر